الگوریتم های گوگل به زبان ساده
لیست کامل الگوریتم های گوگل از ابتدا تا ۲۰۲۴ سفری عمیق به قلب تکامل جستجو
از آن زمان این الگوریتم تاثیرات بسیار زیادی بر صفحهی اول نتایج گوگل داشته است. در این زمینه، افزونه Yoast SEO یکی از بهترین ابزارها برای کمک به بهینهسازی محتوا مطابق با اصول E-A-T محسوب میشود. از زمان شروع به کار موتور جستجو گوگل در سال 1998، این شرکت بهطور مداوم الگوریتمهای خود را بهروزرسانی کرده است. این بهروزرسانیها اغلب بهمنظور بهبود کیفیت نتایج جستجو، مبارزه با اسپمها و افزایش دقت نتایج انجام میشود. در اینجا برخی از مهمترین الگوریتمهای گوگل را از ابتدا تا به امروز بررسی خواهیم کرد.
اما با آغاز این بهروزرسانی در سال 2007، گوگل توانست نتایج متنوعی از جمله عکسها، فیلمها و کتابها را از هم جدا کرده و این امکان را فراهم کند که هرکدام از این نتایج بهصورت مستقل قابل دسترسی باشند. از طرف دیگر، این الگوریتم به وبسایتها نیز امکان میدهد تا با مراعات اعتدال، تبلیغات خود را در ابتدای صفحه قرار دهند و از تأثیر منفی این الگوریتم جلوگیری کنند. از جمله اهداف اصلی گوگل در استفاده از الگوریتم MUM، گسترش پایگاههای دانش معنایی، بهبود جستجوهای بینالمللی و ارتباط موثرتر میان محتواها و متنها است. اگر میخواهید فضای بیشتری در صفحه نتایج جستوجوی گوگل به وبسایت خود اختصاص دهید، حتما باید با سایتلینکها آشنا باشید. در این مقاله درباره سایتلینکها، مزایا و نحوه دریافت سایتلینک از گوگل بیشتر با هم صحبت میکنیم. با استفاده از این الگوریتم گوگل قابلیت خزیدن، جمع آوری اطلاعات، و افزودن آن ها به صفحه فهرست را در عرض چند ثانیه بدست می آورد.
از آنجایی که در سالهای اخیر، گوگل به مفهوم تجربه کاربری بسیار اهمیت میدهد، پس با تولید محتوایی که شاخصهای الگوریتم helpful content را داشته باشد، میتوان ابتدا رضایت مخاطب و سپس رباتهای گوگل را به دست آورد. شما بهعنوان تولیدکننده محتوا یا مدیر سایت، میتوانید ارزشمندی محتواهای سایت خود را با پاسخ به چند سوال اساسی در سند راهنمای Helpful Content بررسی کنید. الگوریتمهای گوگل مجموعهای از قوانین و محاسبات پیچیده هستند که برای رتبهبندی صفحات وب و ارائه مرتبطترین نتایج جستجو به کاربران به کار میروند. این الگوریتمها شامل بهروزرسانیهایی مانند پاندا، پنگوئن و رنکبرین و … هستند که بر کیفیت محتوا، لینکسازی، تجربه کاربری و پردازش زبان طبیعی تمرکز دارند. هدف اصلی گوگل از این بهروزرسانیها، حذف محتوای بیکیفیت، مبارزه با اسپم و بهبود تجربه جستجو برای کاربران است. الگوریتم مدیک گوگل که در سال 2018 معرفی شد، یک به روز رسانی اساسی در هسته الگوریتم های گوگل بود که به طور خاص بر روی بهبود کیفیت نتایج جستجو در حوزههای مرتبط با سلامت، پزشکی و سبک زندگی تمرکز داشت.
اگه تو هم به این دنیای هیجانانگیز علاقه داری و دنبال یه رشتهی پرطرفدار و آیندهدار میگردی، پس این مقاله دقیقاً برای تو نوشته شده. اینجا قراره با هم صفر تا صد رشته هوش مصنوعی رو بررسی کنیم و به تمام سوالات و ابهاماتت جواب بدیم. در بین انواع الگوریتمهای گوگل، الگوریتم گورخر حساسیت بیشتری نسبت به الگوریتمهای دیگه دارد. حتما می پرسید چرا؟ هدف الگوریتم گورخر کنترل و مدیریت محتوای سایتهای فروشگاهی است و به خاطر شباهتی که با خطهای سیاه و سفید بارکد دارد اسم آن را گورخر گذاشته اند. این بهروزرسانی باعث شد سایتهایی که برای موبایل بهینه نیستند، در رتبهبندی جستجوهای موبایلی افت کنند و تمرکز بر طراحی موبایلپسند ضروریتر شود.
معمولاً تکنولوژیهای پیشرفته داخل این الگوریتمها به کار گرفته میشود که یکی از آنها هوش مصنوعی و دیگری ماشین لرنینگ است. از طریق آنها فعالیتهای مشکوک شناسایی شده و جلوی این اتفاق جلو گرفته میشود تا تقلب اینترنتی اتفاق نیفتد. در گذشته تعداد بسیار زیادی از کاربران گوگل تنها از نسخه دسکتاپ استفاده میکردند، با گذشت زمان هرچقدر که جلوتر رفتیم درصد بیشتری از کاربران به استفاده از نسخه موبایل سایتها روی آوردند. به همین دلیل گوگل هم تمرکزش را بر روی نسخه موبایل سایتها گذاشت و این موضوع تا حدی جدی شد که گوگل رسما اعلام کرد که نسخه موبایل سایتها در اولویت قرار دارد و از طریق نسخه موبایل صفحات را ایندکس میکند. در نسخه اولیه الگوریتم Page Layout که با نام «Top Heavy» هم شناخته میشد، گوگل قصد داشت جلوی سایتهایی که تعداد زیادی تبلیغ را در بالای صفحات سایت خود قرار میدهند را بگیرد. چند ماه بعد مدیر تیم وب اسپم گوگل خبر آپدیت جدید این الگوریتم را در توئیتر منتشر کرد و همچنین اعلام کرد که Page Layout توانسته روی 0.7 درصد از کوئریهای انگلیسی تاثیر بگذارد.
سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راهاندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. تمامیاین فاکتورها یا گاهی برخی از آنها کافیست که این الگوریتم سراغ سایت شما بیاید. الگوریتم برت به گوگل اجازه می دهد تا بفهمد چگونه ترکیبی از کلمات می توانند معانی و مقاصد مختلف را بیان کنند. اما معمولا در جامعه سئو، واژههای سیستم و الگوریتم به جای هم استفاده میشود. در دوره جامع سئو سفینه، سبک سئو جدید را به صورت کامل و کاربردی آموزش دادهام. پس از انجام این مراحل، میتوانید از Gemini برای دریافت اطلاعات دقیق درباره مکانهای اطراف خود استفاده کنید.
یکی از تغییرات اساسی در معماری جستجوی گوگل به وجود آمده با الگوریتم پنگوئن این بود که بک لینکهای اسپمی که قبلاً به رتبه یک سایت کمک میکردند، دیگر تأثیر مثبتی نداشته و به جای آن، به سایتهای معتبر و با لینکهای طبیعی رتبه می دهد. الگوریتم های گوگل (Google Algorithm) به مجموعه قوانینی گفته میشود که این موتور جستجو برای جریمه کردن وبسایتهای متخلف و همچنین نحوهی امتیازدهی به وبسایتها در نظر میگیرد. به همین دلیل است که اکثر این الگوریتمها، تشویقی نیستند؛ بلکه اگر آنها را رعایت نکنید، با کاهش رتبه در گوگل مواجه میشوید. الگوریتم Bert از طریق هوش مصنوعی کار میکند؛ به این صورت که مفهوم جملات یا عباراتی که کاربر جستجو کرده را درک میکند. در نتیجه ساختارهای زبانی پیچیده را هم تشخیص میدهد و نتایج دقیقتری را در اختیار شما میگذارد.
بنابراین، بهینهسازی وب سایت با تولید محتوای جذاب و ارزشمند، ایجاد لینکهای ورودی از منابع معتبر، و بهبود تجربه کاربری میتواند تأثیر بزرگی بر موفقیت و رتبهبندی یک وب سایت در نتایج جستجو داشته باشد. با درک عمیق از کارکرد الگوریتمهای گوگل، میتوانید بهینهترین راهکارها را برای بهبود رتبهبندی وب سایت خود در SERP اجرا کنید. گوگل در سال ۲۰۲۲، بهروزرسانی جدیدی به نام «helpful content» یا «محتوای مفید» را با هدف کمک به کاربران برای یافتن محتوای باکیفیت معرفی کرد. گوگل با این الگوریتم، محتواهای کمارزش را شناسایی میکند و به محتواهای مفیدی که برای کاربر انسانی نوشته شدهاند کمک میکند تا رتبه بهتری در نتایج جستجو بگیرند. الگوریتم محتوای مفید، برخلاف بسیاری دیگر از الگوریتمها که بهصورت صفحهبهصفحه (Page-by-Page) عمل میکنند، یک الگوریتم Side-Wide است. بنابراین، اگر گوگل تشخیص دهد که سایتی شامل تعداد زیادی محتوای غیرمفید است، کل سایت را تحت تأثیر قرار میدهد.
در همین زمان گوگل علاوه بر بهروزرسانی الگوریتمهای قدیمی، الگوریتمهای جدیدی را معرفی کرده که هر کدام وظایف مشخصی بر عهده دارند. موتور های جستجو به دروازه ای برای کشف اطلاعات، ارتباطات و تجارت تبدیل شده اند. در این میان، گوگل با سلطه بی چون و چرای خود، نقشی حیاتی در شکل دهی به این دنیا ایفا می کند. الگوریتم های گوگل، قلب تپنده این موتور جستجو، با تکامل پیوسته خود، تلاش می کنند تا بهترین و مرتبط ترین نتایج را در اختیار کاربران قرار دهند. این الگوریتم ها، از بدو تولد گوگل تا به امروز، مسیری طولانی و پر فراز و نشیب را پیموده اند و با هر بروزرسانی، گامی دیگر به سوی بهبود تجربه جستجوی کاربران برداشته اند.
سیستمی که برای نمایش محتوای تازهتر برای جستجوهایی که نیاز به محتوای جدید دارند طراحی شده است. البته به نظر من الگوریتم گوگل خیلی هم مخفی نیست و متخصصین سئو به اندازه کافی در مورد آن صحبت کردهاند. یکی از مهمترین ویژگی های جمینای نسخه پیشرفته، داشتن پنجره متنی تا دو میلیون توکن است که در مقایسه با نسخه رایگان، ظرفیت بیشتری برای پردازش و به خاطر سپردن مکالمات دارد. همچنین، کاربران این نسخه میتوانند کدهای پایتون را مستقیما درون برنامه اجرا و ویرایش کنند. با شرکت در دوره رایگان شاتل، با برنامه نویسی و هوش مصنوعی به صورت کامل آشنا میشی،۴ پروژه عملی انجام میدی و در انتهای دوره مدرکش رو هم دریافت میکنی!
پاندا تمرکز خود را بر شناسایی این محتواها قرارداد و در حذف و ازبینبردن آنها تمام توان خود را به کاربرد. مثلا اگر کاربری عبارت «دلیل افزایش قد» را جستجو کند؛ گوگل متوجه میشود کاربر به دنبال «عوامل موثر بر افزایش قد» است و نتایج را بر این اساس ارائه میدهد. اگه تصمیم گرفتی تو ایران رشته دانشگاهی هوش مصنوعی رو دنبال کنی، چندتا دانشگاه خوب هستن که میتونم بهت معرفی کنم. دانشگاههایی مثل دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه علم و صنعت و … رشته هوش مصنوعی رو در مقاطع مختلف ارائه میدن و اساتید برجسته و امکانات پژوهشی خوبی دارن. رتبهبندی دانشگاهها رو هم میتونی از سایتهای معتبر چک کنی تا انتخاب بهتری داشته باشی.
سیستم رتبهبندی گوگل از چندین الگوریتم تشکیل شده است که به صورت هماهنگ با یکدیگر کار میکنند. این الگوریتمها به منظور بهینهسازی و سئو در موتور جستجوی گوگل به کار میروند. وظیفه اصلی آن بررسی کیفیت محتوا و شناسایی میزان رضایت کاربران از متن قرار گرفته در صفحه است. بسیاری تصور میکنند این الگوریتم فقط بر روی محتوای تکراری تمرکز دارد در حالیکه عملکرد آن بسیار پیچیدهتر است. یکی از اتفاقات عجیب در سئو، جهشهای ناگهانی در رتبهبندی نتایج گوگل است، که موجب میشود جایگاه شما در یک یا چند عبارت کلیدی رشدی ناگهانی و مثبت را تجربه کند. این تغییرات معمولا توسط الگوریتم رقص گوگل ایجاد میشوند و هدف آنها بررسی میزان رضایت کاربر از آن صفحه است.
این حوزه به ماشینها این امکان را میدهد که مثل انسانها به محیط اطراف خود نگاه کنند و آن را درک کنند. حرفه خود را با برنامه نویسی آغاز کردم و رفته رفته وارد حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ شدم و در مسیر تحلیل کسب و کارهای مختلف از منظر بازاریابی دیجیتال قدم گذاشتم. این وبلاگ را با علاقه فراوان و برای کمک به رشد کسبوکارها در فضای دیجیتال راه اندازی کردم. در این وبلاگ تجربیات و تحقیقات خود را در سئو و دیجیتال مارکتینگ به اشتراک می گذارم. برای مشاوره و ارتباط با من از تلگرام استفاده کنید و یا به پست الکترونیکی ایمیل بزنید.
مثلاً ممکن است یک سایت محتوای مزاحم یا کپی شده داشته باشد که قطعاً برای کاربر ارزشی ندارد، گوگل خیلی راحت آن را شناسایی میکند و رتبه آنها را کاهش میدهد. الگوریتم پنگوئن توسط گوگل معرفی شده تا کیفیت لینکهای دادهشده به یک صفحه را مشخص کند. این الگوریتم که تاکنون چندین بار بهروزرسانی شده، میتواند به بهبود رتبهبندی یک سایت کمک کند یا سایتهای لینکهای مخرب و پولی گرفته باشند، را با جریمه مواجه کند. در سال 2012، برای اولین بار سخن از الگوریتمیبه نام Exact Match Domain به میان آمد. گوگل با ایجاد این بهروزرسانی در سال 2012 سعی داشت تا با کپیبرداری از مطالب سایتهای دیگر و به نوعی دزدی ادبی مقابله کند.
این الگوریتم که توسط لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذاران گوگل، توسعه داده شد، به عنوان یک سیستم رایگیری در نظر گرفته میشود. سیستمی که در آن، هر صفحه وب به صفحات دیگر رای میدهد و این رایها بر اساس لینکهایی که یک صفحه به صفحات دیگر میدهد، محاسبه میشود. صفحاتی که از صفحات معتبرتر لینک میگیرند، خود نیز معتبرتر در نظر گرفته میشوند. خزندههای موتور جستجو اطلاعات و دادهها را جمعآوری و ذخیره میکنند تا الگوریتمها بتوانند به صورت ریاضی محتواها و اطلاعات را طبقهبندی کرده و بر اساس اهمیت و ارتباط آنها به نتایج جستجو بپردازند. الگوریتم گوگل با تحلیل دقیق و شناخت عمیق از محتوا و ساختار صفحات وب، به کاربران نتایج جستجوی دقیق و مرتبط را ارائه میدهد. دزد دریایی یکی از الگوریتم های گوگل است که هدف آن مبارزه با نقض قانون کپی رایت (Copyright) است و در سال ۲۰۱۲ معرفی شد.
این الگوریتم به این منظور بود که از تبلیغات بیجا و مزاحمت زیاد در صفحات وب جلوگیری کند. Moz بر اساس عوامل مختلفی مانند تعداد لینکها، کیفیت، MozRank، MozTrust، سیگنالهای اجتماعی و دیگر نقاط، اعتبار صفحه را محاسبه میکند.گوگل با تعبیه این الگوریتم به جستوجوی باکیفیتتر و مفیدتری برای کاربران دست یابد. به عبارت دیگر، گوگل تصمیم گرفت با مبارزه با سایتهای هنجارشکن، تجربه کاربران را بهبود بخشد. میزان دسترسی به اطلاعات کسب و کارها را بهبود بخشید و باعث شد تا نتایج جستجوی گوگل، به صورت نزدیکتر و دقیقتر به نیازهای کاربران پاسخ داده شود. هدف اصلی رنک برین، درک بهتر معنای جستجوها و ارائه نتایج مرتبط بر اساس این درک است. این الگوریتم با تجزیه و تحلیل حجم زیادی از دادهها، شامل نتایج جستجوی گذشته، رفتار کاربر و عوامل دیگر، این کار را انجام میدهد.
این الگوریتم ها، قلب تپنده گوگل محسوب می شوند و با تکامل پیوسته خود، تلاش می کنند تا بهترین و مرتبط ترین نتایج را در اختیار کاربران قرار دهند. هر الگوریتم، با تمرکز بر جنبه های خاصی از وب سایت ها، مانند کیفیت محتوا، تجربه کاربری و اعتبار، به گوگل کمک می کند تا وب سایت هایی را که بیشترین ارزش را برای کاربران دارند، شناسایی و در رتبههای بالاتر نمایش دهد. الگوریتم گورخر، که توسط مت کاتس، برنامهنویس گوگل، در سال ۱۹۹۸ معرفی شد، برای رتبهبندی صفحات وب در موتور جستجوی گوگل بهکار میرود. این الگوریتم برای شناسایی و حذف سایتهای اسپم و متخلف فروشگاهی فعالیت میکند. هدف این الگوریتم بهبود و پاکسازی تجارت الکترونیک است و سایتهای نامعتبر را از نتایج جستجو حذف میکند. الگوریتم گورخر همچنین سعی دارد بهترین فروشگاهها را برای خرید محصولات خاص به کاربران پیشنهاد دهد.
سوالی که وجود دارد، این است که اصلاً الگوریتم چه معنایی دارد و گوگل اصلاً چه الگوریتمهایی را در نظر میگیرد. رنک برین در میان الگوریتمهای جستجو اوج هنرنمایی گوگل است؛ چراکه گوگل در این بهروزرسانی برای مدیریت عبارتهای سرچ شده از ماشین یادگیری استفاده کرده است. یک سال بعد یعنی در مارس 2016 گوگل اعلام کرد که الگوریتم رنک برین یکی از سه الگوریتم مهم برای رتبهبندی سایتها است. مرغ مگس خوار با تمرکز بر درک مفهوم و معنای عبارات جستجو، به بهبود کیفیت نتایج جستجو پرداخت. این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا به جای تمرکز صرف بر کلمات کلیدی، معنای پشت عبارات جستجو را درک کند و نتایج مرتبط تری را ارائه دهد. قبل از معرفی مرغ مگس خوار، گوگل بیشتر بر روی کلمات کلیدی تکیه میکرد و نتایج جستجو را براساس تطابق دقیق کلمات کلیدی در صفحات وب نمایش میداد.
این سیستم شروع بکار می کند، همانند ماری که دربین بیشه در حال حرکت است، جستجو در بین اطلاعات فراوان موجود هم آغاز می شود. به عنوان مثال در هر متنی موضوعات متنوعی مطرح می شود اما برخی کلمات مهم تر هستند. بارها مشاهده می کنیم که یک کلمه جستجو نمی شود، بلکه یک جمله تایپ می شود که در نتیجه به آنچه که می خواهید نمی رسید. میره نیگا میکنه ببینه این فروشگاهه واقعا داره کار مشتری رو راه می اندازه یا نه ملتو اسکل کرده. هرچی اطلاعات کامل تری از فروشگاه تون (مثل آدرس، شماره تلفن و…) داخل سایت تون درج کنید.
برای این کار، از انواع و اقسام سیگنالها استفاده میکند؛ از محتوا گرفته تا ساختار لینکها، سرعت بارگذاری صفحه، سازگاری با موبایل و حتی رفتار کاربران روی هر سایت. وب رمز با تأکید بر اهمیت طراحی و سئو وب سایت، کلمات کلیدی، لینکدهی مناسب، و تولید محتوای باکیفیت، به شما کمک می کند تا به بهبود عناصر مختلف وبسایت خود بپردازید. اقدامات و خدمات سئو تیم متخصصان وب رمز در افزایش رتبه و ترافیک وبسایت شما تأثیرگذار خواهند بود. در صورت داشتن هر گونه سوال یا نظر، میتوانید در بخش نظرات زیر این مقاله از کمک کارشناسان و تیم پشتیبانی ما استفاده کنید. گوگل در ژوئن 2015 تأیید کرد که تغییراتی در الگوریتم انجام شده است که بیشتر به ارزیابی کیفیت وب سایتها مرتبط است.
بنابراین، سایتهایی که در زمینههای مختلف تخصص، اعتبار، و اعتماد را به خود جلب می کنند، امکان دارد رتبههای بالاتری در نتایج جستجو داشته باشند. برای موفقیت در رتبهبندی نتایج جستجو با الگوریتم رنک برین، لازم است به مواردی مانند بهبود تجربه کاربری، بهینهسازی کلمات کلیدی با طول مناسب، و ارائه محتوای باکیفیت با توجه به رفتار کاربران توجه کرد. الگوریتمهای گوگل، سیستمهای هوشمند و پیچیدهای هستند که برای بهبود جستجوهای کاربران و نمایش نتایج دقیق و مرتبط به کار میروند. این الگوریتمها از معیارهای مختلفی مانند محتوای صفحات، ارتباطات وب، و رتبهبندی صفحه برای تعیین اهمیت و مرتبطی صفحات با جستجوها استفاده میکنند. با وجود الگوریتمهایی مانند کبوتر و ونیز، همچنان یک مشکل حل نشده برای کسب و کارهای محلی وجود داشت. علاوه بر این، به لطف این الگوریتم، نتایج نشان دادهشده به کاربر، خیلی هدفمندتر از قبل بود.
گوگل با استفاده از گراف دانش (Knowledge Graph) سعی بر این دارد که اطلاعاتی درباره مفاهیم واقعی بدست آورد، در واقع اطلاعات در مورد اشیاء دنیای واقعی را جمع آوری میکند. منظور از اشیا هر چیزی که در این دنیا وجود دارد است؛ مانند کتاب، یک شخص، فیلم و…. در این مطلب راهکارهای افزایش امنیت تلگرام را برای شما نوشته ایم تا بتوانید میزان خطر این پیامرسان را کاهش دهید. کمتر کسی دانشی که با سعی و تلاش به دست آورده را به دیگران ارائه میدهد به همین دلیل برای آموزش تخصصی در هر حوزهای، نیازمند مراجعه به منابع خارجی هستیم. این دستور العمل هو باید به صورت دقیق اجرا شده و مورد استفاده هدف خاص قرار بگیرد و دارای شروع و پایان مشخصی باشند.
همچنین میتوانید تصویری مانند عکسی از یک پرنده که دیدهاید را آپلود کنید و از جمینای بخواهید که نوع آن را شناسایی کند و سه نکته جالب درباره آن بگوید. به gemini.google.com بروید و با حساب گوگل خود وارد شوید یا ثبتنام کنید (رایگان است). این شاخه به ساخت رباتهای هوشمند میپردازه که میتونن کارهای مختلفی انجام بدن، مثل جراحی، کشاورزی و یا حتی خدمات رسانی. در این مقاله سعی کردهایم تا نتایج یک سری مطالعات که در مورد فرزند پروری در عصر رسانههای اجتماعی انجام شده است را برای شما بازگو کنیم. درست مانند شهری که شما در آن زندگی میکنید، اینترنت هم به یک سری قوانین نیاز دارد.
این موضوع باعث میشد که کاربران نتوانند اطلاعات کافی برای تصمیمگیری در مورد خرید محصول را به دست آورند. الگوریتمهای گوگل با اینکه از یک سو میتوانند باعث جریمه شدن یا افت رتبه سایتها شوند اما اینها فقط در مواردی اتفاق میافتد که از قوانین تخلف کنند. این الگوریتم از مجموعهای از عوامل مختلف استفاده میکند تا ارزیابی کند کدام صفحات و منابع وب مرتبطتر و کارآمدتر هستند. این عوامل شامل ویژگیهای مختلف مانند کلمات کلیدی، کیفیت محتوا، اعتبار و اهمیت منابع، سرعت بارگیری صفحات و ساختار صفحات وب میشوند. الگوریتم های گوگل در هر زمانی بهبود یافته و تغییراتی را تجربه میکنند تا بهترین نتایج را به کاربران ارائه دهد. الگوریتم کبوتر با معرفی در سال 2014، یکی از الگوریتمهای مهم جستجوی گوگل، برای بهبود نتایج جستجوی محلی و افزایش دقت در ارائه اطلاعات مرتبط با مکانهای نزدیک به کاربران ایجاد شده است.
این الگوریتم توسط شرکت نرمافزار سئو به نام Moz توسعه یافته است و اعتبار صفحات را در مقیاس لگاریتمی از 0 تا 100 نمرهبندی میکند. تأثیر این الگوریتم بهطور فراگیر بر صنایع سلامت، پزشکی، خدمات مالی و حقوقی احساس میشود. برای حفظ امانت وبسایت خود نسبت به الگوریتم مدیک، کیفیت محتوای خود را حفظ کنید و از متخصصان همان زمینه برای نگارش محتوا استفاده کنید. اگر وبسایت شما محصولاتی مانند داروها را عرضه میکند که ممکن است بر سلامت افراد تأثیر بگذارد، از کیفیت محتوای خود در مورد آن محصول اطمینان حاصل کنید. این الگوریتم، هر نوع محتوای کپی شده را مورد بررسی قرار میدهد، از متنها و تصاویر تا ویدیوها و محصولات. اگر بیش از 50 درصد محتوای یک سایت کپی شده باشد، مجازات سنگینتری اعمال میشود و URL آن سایت حذف میشود.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/